S-a născut la data de 29.06.1972, Belgrad, Serbia și
Muntenegru.
Trăiește și lucreză în Viena, Austria.
e-mail: dejankaludjerovic@yahoo.com
Fata electrică
Este real acest copil pe care îl privim sau e doar o reflexie a regretelor noastre de adulți? Oare această creatură pe care o ciupim de obraji sau căreia îi zburlim părul există dincolo de mitologia inocenței construite de noi?
Kevin Murray, Trei dovezi ale copilăriei, eseu
Lucrarea mea de fotografie Fata electrică din seria Viitorul ne aparține - partea a II-a - încearcă să îl facă pe privitor să dialogheze creativ cu problemele legate
de codurile vizuale din imaginile propuse, pline de protest, ironie, ilustrând fenomenele nou dezvoltate din societatea de consum, contemporană. Lucrarea de față se ocupă de (ab)uzul copiilor în anumite contexte (cerințe și reguli) stabilite de industria publicitară, pentru care copilul este un produs destinat vânzării, produs care poate fi adaptat vizual cu ușurință la cerințele pieței. Prin urmare, calitățile genuine ale copilului sunt ignorate și înlocuite cu valorile construite de piață, care aduc profit: tânăr, încrezător, atrăgător, seducător. Imaginea violenței, ca și violența imaginii reprezintă consecința directă a orientării clare a societății de azi către profit (.scoțând la vânzare până și inocența copiilor.). Această lucrare pune problema responsabilității, conștientizării și a purității intențiilor adulților din ziua de azi care sunt implicați direct în stabilirea și modelarea calității și purității societății de mâine.